Go to frontpage of www.linqx.dk

BRIEF ID #20050426

Folket - online

Arbejdermuseet lancerede den 14. april en spændende, virtuel udstilling om en socialdemokratisk propagandafilm fra 1936. 50 minutters filmstrimmel er i regi af Lynx Media blevet til et omfattende, online formidlingsprojekt.

Konceptet er gennemtænkt, og besøget på den virtuelle udstilling forløb aldeles smertefrit. Trods omfattende konsulentbistand, byder den virtuelle udstilling imidlertid ikke på de helt store nyskabelser, imidlertid må det yderst kontekstuelle udbud af baggrundsinformation siges at være en interessant nyskabelse - om ikke andet i den aktuelle form.

Review: Med musen på museum


ANNONCE: Effektivt forfatterværktøj til e-learning

instructor

Med ToolBook kan du hurtigt udvikle webbaseret e-learning til f.eks. uddannelse, simulation, certificering, præsentation og tests. ToolBook er et stærkt og fleksibelt forfatterværktøj, som henvender sig til såvel indholdsforfattere som professionelle udviklere.

13.000 virksomheder og uddannelsesinstitutioner verden over har valgt ToolBook som udviklingsværktøj – vil du også prøve? Download demo (JAN06: deep link removed).

ToolBook udvikles af verdens største dedikerede e-learning firma SumTotal Systems. DanskMedieDesign A/S er forhandler af ToolBook og er Skandinaviens førende udviklings- og konsulenthus indenfor ToolBook.



Updates

MetroXpress og Turbineforlaget har primo april 2005 lanceret en ny undervisningsavis - skoleavisen.com, den tredie i Danmark. Den første udgave har fokus på boligen - og i den forbindelse er der produceret et særskilt site, saadan-bor-jeg.dk. Selv om 'verden' kun rummer 3 boliger, vurderes materialet som værende OK.

Den 10. - 11. juni bliver der igen blændet op for Reboot 7.0 - webbranchens eksperimenterende laboratorium, genstarter og genoplader i Danmark.

Cognitive Daily har set på "handheld video games" og effekten heraf på børns læring.

Nyt m-læringsprojekt med deltagelse af bl.a. norske NKI ser på soon-to-be-released teknologier som GPRS, HSCSD, UMTS og MMS.

Pressemeddelelser

WBT og Valtech har indgået strategisk alliance. I en pressemeddelelse sendt til linqx|dk forlyder det, at "WBT will support Valtech to recommend, design and implement WBT’s solutions based on the award-winning TopClass® e-learning Suite".

MOCH har indgået en samarbejdsaftale med det amerikanske firma ReadyGo Inc. om at forhandle forfatterværktøjet ReadyGo i Skandinavien. MOCH har eneretten til udvikling, salg og support af det prisvindende værktøj.

Fra forkanten

Haps... High-fidelity "haptic display" teknolgier står foran en lysende fremtid, idet teknologien bidrager til at udvide den reelle verden begrænsninger - læs mere om den seneste forskning.

Kombiner lyd og grafik - innovativt paradigmeskift lover godt nyt for e-læringen og andre områder: Med Voice Query Language kan vi fremover tale med computeren

MXR! Mens vi venter på bedre virtuelle verdener, kan man fra et laboratorium i Singapore udforske hvad der venter forude. Med 60+ demoer under overskriften 'mixed reality' kan man fra sin popo udforske dette sære univers - og filosofere over, hvilket læringspotentiale denne teknologi byder på.

Venlig hilsen
linqx|dk

Jesper Hundebøl



Redaktionen modtager løbende nyhedstips, forslag til artikler og lignende fra læserne, men aldrig nok! Via linqx|dk får du mulighed for at komme til orde og nå ud til 800 registrerede læsere af nyhedsbrevet og flere end 400 daglige besøgende: Carpe Diem ;-)



linqx|dk sponsoreres af flere af branchens respekterede aktører. I øjeblikket støttes linqx|dk af Courseware, MOCH, Mercantilius, DanskMedieDesign, COMONTO, FLUID, Ascentor, Danware, MindMakers, Svifnik, TV Pro og Nyt om Efteruddannelse



E-post adresser og andre personlige information er og vil aldrig blive solgt, udlejet eller på anden måde bekendtgjort andre. Postlisten er pasord beskyttet og anvendes udelukkende til korte, en-vejs briefs fra linqx|dk.

Hvis du ikke ønsker dette nyhedsbrev eller du mener, du har modtaget det ved en fejltagelse, kan du automatisk ændre din abonnementsstatus.